روش های طبیعی و موثر برای تقویت و پرپشت شدن ابروها

نکات سلامت و زیبایی و مجله سالن زیبایی بانوان

روش های طبیعی و موثر برای تقویت و پرپشت شدن ابروها

۶۵ بازديد ۰ ۰ ۱ نظر
ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت دارند. ابروهای ضخیم و پرمو ظاهری جذاب ایجاد می کنند و ابروهای کم پشت و نازک ممکن است چهره شما را پیرتر نشان دهند.
نازک شدن ابرو دلایل مختلفی دارد ، مانند برداشتن بیش از حد ابرو ، تغذیه نامناسب ، استفاده از مواد آرایشی نامناسب یا بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید ، اگزما و مواردی از این دست. درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی نیز می تواند باعث ریزش مو ، به ویژه در خط ابرو شود.
اگر ابروهای شما خیلی نازک است ، می توانید به راحتی با کمک برخی از درمان های خانگی و طبیعی این مشکل را برطرف کنید. با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این مواد طبیعی و نحوه استفاده از آنها برای پرپشت شدن ابرو آشنا شوید. 
smile


علل کم پشتی و ریزش ابرو چیست؟
1. کندن
2. اگزما (درماتیت آتوپیک)
3. بیهوشی عمومی و جراحی
4. بالا رفتن سن
5. استرس بیش از حد
6. بارداری و زایمان
7. عوارض جانبی دارو
8. کمبود برخی مواد مغذی خاص مانند: ویتامین D و B 12. علاوه بر این ، روی ، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین ها به شما کمک می کنند تا بهتر و قوی تر شوید ، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
9. ریزش ابرو به دلیل آلوپسی

5 راه طبیعی برای پرپشت شدن ابرو

روغن نارگیل
روغن نارگیل حاوی پروتئین ها و مواد مغذی بسیاری است که می تواند به تقویت ابرو کمک کند. این روغن همچنین ابروهای شما را تیره تر می کند.
برای استفاده از این روغن ، آن را گرم کرده و روی ابروهای خود ماساژ دهید تا گردش خون در این قسمت افزایش یابد. صبح بعد از بیدار شدن از خواب ابروهای خود را با آب ولرم بشویید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا خاصیت مرطوب کنندگی دارد که به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند و به رشد سریع و ضخیم شدن ابرو کمک می کند. ژل آلوئه ورا را بردارید. ژل را روی ابروهای خود ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.
برای ضخیم شدن ابرو می توانید از مخلوط عسل و آلوئه ورا یا روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا نیز استفاده کنید. از این مخلوط ها نیز به روش بالا استفاده کنید. این روند را چند هفته هر روز ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.



زرده ی تخم مرغ
موهای ابرو از پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود و تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. بنابراین ، می تواند نقش مهمی در بهبود سلامت مو و همچنین ضخامت و ضخیم شدن ابروها داشته باشد.
یک زرده تخم مرغ را پوست بگیرید ، آن را با چنگال بزنید تا مانند خامه غلیظ شود. آن را با یک تکه پنبه روی ابروهای خود بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

روغن زیتون
روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و به رشد سریع و ضخیم شدن ابرو کمک می کند. همچنین رنگ تیره ابرو را حفظ می کند. قبل از خواب ابروهای خود را به مدت 5 دقیقه با روغن زیتون گرم ماساژ دهید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.
راه دیگر مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری روغن زیتون و چند قطره عسل است. این مخلوط را برای چند دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید. هر یک از این روش ها را یک بار در روز انجام دهید و تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.


کپسول ویتامین E
نه تنها مصرف این ویتامین به صورت خوراکی به رشد و تقویت ابرو کمک می کند ، بلکه ماساژ ابرو با آن نیز بسیار مفید و موثر خواهد بود.
یک کپسول ویتامین E را باز کنید و محتویات آن را با برس ابرو روی ابروها بمالید. این روغن ریزش ابروها را متوقف ساخته و باعث تقویت ابروها و افزایش سرعت رشد آن ها می شود.



ابرو

4 تا از جدیدترین و بهترین روش های تقویت ابرو

یکی از ارکان زیبایی صورت داشتن ابروهای پرپشت و سالم است. اما گاهی به دلایلی ممکن است ابروها دچار ریزش شدید و یا کاهش حجم روبرو شوند این دلایل شامل کمبود ویتامین ها و مواد مغذی، شیمی درمانی، بارداری و زایمان، حساسیت دارویی، بالا رفتن سن، تتو، رنگ کردن مداوم و… همگی موجب ریزش ابروها میشود. دراین مقاله4 روش تقویت ابرو را برای شما معرفی کرده ایم ...

1-استفاده از مکمل های غذایی

گاهی اوقات ریزش ابرو و کم پشت شدن آن ناشی از کمبود ویتامین ها و فقر آهن است. استفاده از این مکمل ها میتواند فرایند رشد و تقویت ابرو را بهبود بخشد.

بقیه مطلب را اینجا دنبال کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.