چرا کراتینه کردن مو خوب نیست؟

نکات سلامت و زیبایی و مجله سالن زیبایی بانوان

چرا کراتینه کردن مو خوب نیست؟

۷۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
کراتینه کردن مو یکی از روش های درمان موهای آسیب دیده است که البته برای صاف کردن مو هم استفاده می شود اما نکته مهم این است که کراتینه کردن مو واقعا روش خوبی است یا خیر؟ ما در این مقاله قصد داریم به این پرسش جواب داده و معایب کراتینه کردن مو را بررسی کنیم.

مضرات کراتینه کردن مو
کراتینه با اینکه در نگاه اول زیبایی دلفریبی به موها می دهد و هر بانوی زیباطلبی را وسوسه می کند اما در حقیقت معایبی دارد که باعث می شود آن را با تمام زیباییش کنار بگذاریم. برخی از این معایب عبارتند از:

کراتینه مو ممکن است به سرطان منجر شود

در محصولات آرایشی صاف کننده مو ماده ای به نام فرمالدئید وجود دارد که باعث تحریک عوامل سرطان زا می شود. این ماده در بیشتر مواد آرایشی استفاده می شود اما استفاده از آن به میزان کم خطری ندارد. آن چیزی که کراتین را خطرناک و سرطان زا می کند در واقع دمای بالای اتوی مو است که با ترکیبات محلول کراتین، بخار فرمالدئید تولید می کند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

افزایش ریزش مو بعد از کراتینه کردن

در بسیاری از موارد افراد پس از انجام کراتینه شاهد نازک شدن یا ریزش موهای خود بوده اند. این ریزش موی ناگهانی دلیل مشخصی ندارد اما برخی معتقدند ناشی از آسیبی است که اتوی داغ به فولیکول های مو وارد می کند.

کراتینه مو ممکن است به مو آسیب بزند

با اینکه کراتینه مو یکی از روش های درمانی برای تقویت مو است اما ممکن است برعکس عمل کرده و باعث خشکی و آسیب به مو بشود. به علاوه جنس مو، مواد استفاده شده و دمای اتو تاثیر زیادی دارند.

به جای کراتینه مو چه کار کنیم؟

اما حالا که می گوییم ترجیحا از کراتینه استفاده نکنید این سوال پیش می آید که چه کار انجام دهیم؟ برای تقویت مو راهکارهایی وجود دارند که عبارتند از:
  • از یک شامپوی مناسب استفاده کنید
  • از روغن های تقویتی مانند روغن آرگان، روغن بادام تلخ و ... برای روغن تراپی استفاده کنید
  • از اتوی مو و وسایلی از این قبیل کمتر استفاده کنید
  • با مشورت پزشک از مکمل های تقویتی مو استفاده کنید
  • پوست کف سرتان را ماساژ دهید
  • به جای خشک کردن مو با حوله از پارچه های نخی استفاده کنید
در صورتی که پایین موهای شما موخوره زده است به یک سالن زیبایی معتبر مراجعه کرده و از آرایشگر بخواهید کمی پایین موهایتان را کوتاه کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.