چند روش موثر خانگی برای تقویت و سفت شدن ناخن ها

نکات سلامت و زیبایی و مجله سالن زیبایی بانوان

چند روش موثر خانگی برای تقویت و سفت شدن ناخن ها

۸۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
طبق تحقیقات گفته می شود ناخن های ما به اندازه سم اسب محکم است! با این حال ، شکستن ناخن یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و یکی از آزار دهنده ترین مشکلات برای همه افراد ، به ویژه خانم ها است.

شکستن ناخن یک مشکل بسیار رایج در بین همه افراد است و ممکن است به دلیل خشکی ، رطوبت زیاد ، استفاده بیش از حد از پاک کننده لاک ناخن و غیره باشد. خوشبختانه درمان های خانگی موثری برای تقویت ناخن ها وجود دارد که اگر به طور مرتب از این روش ها استفاده کنید ، استحکام و مقاومت ناخن ها چندین برابر می شود و به طور طبیعی می توانید از داشتن ناخن های بلند ، سالم و زیبا بهره مند شوید.

در این بخش با ما همراه باشید و با برخی از بهترین مواد خانگی که تأثیر شگفت انگیزی در تقویت ناخن دارند ، آشنا شوید و از این طریق بتوانید به بهترین شکل از ناخن های خود مراقبت کنید.smile

1. آب لیمو ترش

لیموها حاوی ویتامین C هستند که برای رشد و تقویت ناخن ضروری است. لیمو ترش تازه به درمان زردی ناخن ها نیز کمک کرده و باعث زیبایی ناخن های شما می شود.
یک برش لیموی تازه را به مدت 5 دقیقه روی ناخن های خود ماساژ دهید ، سپس آنها را با آب گرم بشویید و روی آنها کرم مرطوب کننده بزنید.
این روش را هر روز انجام دهید.



2. روغن نارگیل

روغن نارگیل برای داشتن ناخن های سالم و زیبا مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای حفظ رطوبت ، تقویت و همچنین درمان عفونت های قارچ ناخن و کوتیکول مفید است.
شب ها قبل از خواب ناخن ها و دستهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید.



3. استفاده از خیار

شکننده بودن ناخن ها مشکلی است که بیشتر اوقات با آن روبرو می شوید و می توانید با استفاده از خیار این مشکل را برطرف کنید. خیار سرشار از ویتامین های A ، E ، B1 ، B2 ، B3 و C است و همچنین منبع بسیار خوبی از کلسیم و آهن است و می تواند شکنندگی ناخن ها را به بهترین شکل ممکن درمان کند. برای استفاده از این روش باید هر روز 5 دقیقه ناخن های خود را در ظرفی حاوی آب خیار قرار دهید تا از تمام خواص و فواید خیار برای تقویت ناخن های خود بهره مند شوید.



4. روغن زیتون

روغن های گرم می توانند کیفیت و بافت ناخن ها را بهبود ببخشند. مقادیر مساوی روغن جوجوبا ، روغن بادام و روغن زیتون را مخلوط کنید و آنها را گرم کنید تا حدی که دستان شما نسوزد. با استفاده از تکه های پنبه روغن ها را به ناخن های خود بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند تا در بافت ناخن نفوذ کرده و تغذیه شود.



5. سیر

سیر یکی از داروهای آسان و خانگی برای بهبود وضعیت ناخن ها است. اگر یک حبه سیر را روی ناخن های خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند ، باعث رشد سریع ناخن ها می شود. برای از بین بردن بوی نامطبوع سیر از دستان خود ، می توانید بعد از شستن ناخن ها ، لیمو ترش تازه را روی آنها بمالید.



نکات بهداشتی برای داشتن ناخن های سالم و زیبا

  • تا آنجا که ممکن است از مصرف مواد شیمیایی روی ناخن خود خودداری کنید و هنگام کار با آنها حتما از دستکش استفاده کنید.

  • همیشه ناخن های خود را تمیز نگه دارید و بلافاصله عفونت های قارچی ناخن ها را درمان کنید ، زیرا از رشد ناخن جلوگیری می کند.

  • از جویدن ناخن ها دست بردارید زیرا باعث آسیب به ناخن های شما می شود.

  • ناخن های خود را به طور مرتب کوتاه کنید تا سریعتر رشد کند.

  • ناخن های خود را هر روز در معرض نور خورشید قرار دهید تا جذب ویتامین D باعث تقویت و رشد سریع ناخن ها شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.