همه چیز درباره کاشت مژه و مراقبت‌های بعد از آن

نکات سلامت و زیبایی و مجله سالن زیبایی بانوان

همه چیز درباره کاشت مژه و مراقبت‌های بعد از آن

۳۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
این روزها افراد زیادی به جای استفاده از ریمل، کاشت مژه یا اکستنشن  مژه  را انتخاب می‌کنند. که البته این دو مورد با هم متفاوت هستند. بنابراین در ادامه‌ی این مطلب راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد و راهکارهایی را برای مراقبت از آن‌ها ارائه می‌دهیم.

انواع کاشت مژه

کاشت مژه در دو نوع موقت و دائم وجود دارد.

کاشت مژه دائمی

کاشت مژه دائمی روشی برای افزایش تراکم مژه‌ها است و برای افرادی که مژه‌هایشان کم‌پشت شده و بر اثر بیماری مژه خود را از دست داده‌اند، پیشنهاد می‌شود. جراحی کاشت مژه بسیار آسان به نظر می‌رسد و شخص فکر می‌کند پزشک یک مو از سر او برمی‌دارد و به پلک چشم او پیوند می‌زند اما فرآیند کاشت مژه طبیعی به این راحتی نیست.
در این روش جراح باید حدود ۵۰ مو برای هر چشم از فولیکول‌های موی سر برداشته کرده و بعد در پلک بالا و پایین، برش‌هایی ایجاد کند تا این موها را پیوند بزند. کاشت مژه کمتر از دو ساعت و با بی‌هوشی موضعی انجام می‌شود. همچنین در این روش مژه‌های کاشته شده، رشد طبیعی دارند و بعد از گذشت ۶ الی ۱۲ ماه باید کوتاه شوند تا اندازه متناسبی داشته باشند.

کاشت مژه موقت

کاشت مژه موقت که به آن اکستنشن هم گفته می‌شود به این معنی است که با استفاده از چسب مخصوصی مژه‌های مصنوعی یا طبیعی یکی یکی بین مژه‌ها قرار می‌گیرند. برای هر کدام از چشم‌ها ۴۰ الی ۶۰ مژه استفاده می‌شود. همچنین جنس این مژه‌ها از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم است. و البته باید در نظر داشت که ماندگاری این روش کمتر است و تقریبا بین ۲ الی ۴ هفته ماندگاری دارد.

راهکارهای مراقبت از مژه‌ها بعد از کاشت مژه
  • برای پاک کردن آرایش چشم‌ها باید از ژل شست‌وشو استفاده کرده و با دستمالی نرم به آرامی اطراف مژه را تمیز کرد.
  • اگر کسی کاشت انجام داده باشد نباید چشم‌های خود را بمالد.
  • کشیدن حوله روی مژه‌ها خوب نیست و سبب ریختن آن‌ها می‌شود.
  • استفاده از فر مژه باعث شکسته و کنده شدن مژه‌های چسبانده شده به چشم می‌شوند.
  • برای جدا کردن اکستنشن مژه‌ها، مواد مخصوص حل کننده وجود دارد و به همین دلیل نباید مژه‌ها را کشید. بلکه برای جدا کردن آن‌ها بهتر است به متخصص کاشت مژه مراجعه کرد.
راهکارهایی برای پرپشت شدن مژه‌های طبیعی

با این حال گاهی‌اوقات استفاده از اکستنشن مژه یا مژه مصنوعی معایبی را به همراه دارد و پیشنهاد می‌شود در صورتی که خودتان مژه‌های خوبی دارید با استفاده از راهکارهای خانگی به پرپشت شدن‌ آن‌ها کمک کنید. برخی از این راهکارها عبارتند از:
  • استفاده از ژل آلوئه‌ورا: برای این منظور می‌توانید کمی ژل آلوئه‌ورا را قبل از خواب به مژه‌های خود مالید و صبح که از خواب بلند شدید، بشورید.
  • استفاده از روغن زیتون: روغن زیتون خاصیت‌های زیادی برای مو دارد و به همین جهت برای داشتن مژه‌های ضخیم‌تر به کار می‌رود. برای این کار می‌توانید از برس ریمل قدیمی استفاده کنید؛ به این صورت که برس را شسته و سپس با استفاده از آن روغن زیتون را به مژه‌های خود بمالید.
  • استفاده از روغن سیاه‌دانه: روغن سیاه‌دانه یکی دیگر از روغن‌های فوق‌العاده در زمینه پوست و مو است و در صنایع مختلف آرایشی و بهداشتی هم کاربرد دارد.
  • استفاده از روغن رزماری: روغن رزماری بوی نافذی دارد و بر اعصاب مرکزی تأثیر می‌گذارد. به همین جهت از آن برای تقویت ابرو و مژه هم استفاده می‌شود.
  • ماساژهای پلکی: ماساژ پلکی به بهبود گردش خون کمک می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود، مژه‌ها تحریک شده و زودتر رشد کنند. برای این منظور می‌توانید مقدار کمی روغن روی انگشتان خود بریزید و بعد پلک، خط ابرو و خط رویش مژه‌ها را به آرامی ماساژ دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.